Новини

Жената умира след уж безобиден носен душ

Жената умира след уж безобиден носен душ


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Назален душ с вода от чешмата: жена умира от амеба, която яде мозък

Носовите душове всъщност са полезни, ако искате да лекувате инфекция на синусите. Но те се използват неправилно за рискове за здравето. Подобно на по-възрастна американска жена, която вероятно се е заразила с амеби, които ядат мозък в резултат на това лечение, което доведе до смъртта на жената.

Неправилна употреба на назален душ

В Съединените щати една жена почина година след злоупотреба с носен душ. Според съобщения в медиите 69-годишният мъж от Сиатъл (щата Вашингтон) е използвал чешмяна вода вместо препоръчителна стерилна вода или физиологичен разтвор. Това явно е позволило на амебите, които ядат мозък, да влязат в тялото й, което в крайна сметка доведе до смъртта на жената. В момента списанието „Инфекциозни болести“ отчита случая, случил се малко по-рано.

Смъртта от Амеба

През последните години - особено от САЩ - има съобщения за случаи, при които хората са били убити от амеби.

Например, жена в Калифорния почина след къпане в басейна, защото хвана паразита Naegleria fowleri.

Този вид амеба също бил отговорен за смъртта на 18-годишно момиче от Северна Каролина. Тийнейджърката се беше заразила, докато плуваше в езерото.

Сега описаният случай на щата Вашингтон е първият, свързан с неправилно напояване на носа, според доклад на „Сиатъл таймс“.

Започна с рана на носа

Амебата, открита в жената в Сиатъл, беше Balamuthia mandrillaris, която може да причини много рядка и почти винаги фатална мозъчна инфекция в продължение на седмици или месеци, съобщава Си Ен Ен.

При 69-годишната инфекция започнала с повдигната, червена рана на моста на носа.

Лекарите прецениха, че това е обрив и предписаха антибиотичен мехлем, но не беше облекчение. В течение на година дерматолозите търсят причина.

Тогава лявата страна на тялото на жената започна да трепери. Тя имаше припадък, който отслаби лявата й ръка.

След това тя е откарана в спешното отделение на Шведския медицински център в Сиатъл, където КТ сканиране показва ненормална лезия в мозъка й, което показва тумор, така че лекарите изпратиха тъканна проба за изследване.

През следващите няколко дни повече сканирания показаха, че всичко, което се случва в мозъка й, се влошава. Масата нараства и се появяват нови лезии.

Операцията внесе яснота

В крайна сметка лекарите в болницата решиха да направят мозъчна операция. Той показа, че става нещо много по-опасно от тумор.

„Когато оперирах тази жена, част от мозъка й с големина на топката за голф беше кървава каша“, каза д-р. Чарлз Кобс, неврохирург в Шведския медицински център, в телефонно интервю за "Сиатъл Таймс".

„Навсякъде имаше амеби, които хранеха мозъчни клетки. Нямахме представа какво се случва, но когато разполагахме с действителната тъкан, видяхме, че това е амебата. "

Според информацията, пациентът умира месец по-късно от редките организми, навлезли в мозъка й.

Водоснабдяването не е тествано

Лекарите смятат, че амебата може да попадне в тялото й чрез носната душа, която жената използва миналата година заради синусова инфекция.

Според информацията 69-годишният използвал чешмяна вода за тази, а не стерилна вода или физиологичен разтвор, както е препоръчано.

Въпреки това, лекарите също заявиха, че не могат окончателно да свържат инфекцията с напояване на носа, тъй като водоснабдяването на дома им не е тествано за амеба.

Според д-р Кочаните не могат да се заразят чрез просто поглъщане на вода, замърсена с амеби. Според експерти това е много възможно чрез носа.

Опасните организми могат да се разпространят още на север

Заразяването на жената е второто в Сиатъл, първото отчетено през 2013 година.

След изследване, публикувано през ноември в клиничното списание „Инфекциозни заболявания“, изследователите за първи път осъзнават, че този вид амеба може да причини заболявания при хората.

Този доклад установява, че общо 109 случая на амеба са били съобщени в САЩ между 1974 и 2016 г. Деветдесет процента от тези случаи са били фатални.

Амебите са едноклетъчни организми, някои от които могат да причинят заболяване. Докато те процъфтяват в топли почви и вода, нараства опасението, че фаталните инфекции поради глобалното затопляне могат да се разпространят още на север.

Организмите често се срещат в Южна и Централна Америка, но сега е по-вероятно да оцелеят в други, обикновено по-хладни райони, като Вашингтон.

Това притеснение споделя и д-р. Синтия Мари, лекар по инфекциозни заболявания от Шведския медицински център, който е съавтор на изследването на случая с пациента.

„Предвид смъртността, свързана с тази инфекция, се надявах, че греша. Но страхът ми беше, че съм прав. "

Д-р Кобс обаче „не смята, че в бъдеще ще има повече случаи. Поне се надявам. “(Реклама)

Информация за автора и източника


Видео: Золотой теленок 2 серия комедия, реж. Михаил Швейцер, 1968 г. (Юли 2022).


Коментари:

  1. Rygeland

    Well, you don't have to say that.

  2. Imad

    Това все пак какво?

  3. Xavier

    Yeah!

  4. Dunley

    Granted, that's a funny phrase

  5. Nereus

    All personal leave today?



Напишете съобщение